Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu
Potřeby dítěte a jejich naplněníKurz akreditován i u MV ČR |
|
Variabilní symbol: | 1019209 |
Datum konání: | 10.10.2019 |
Čas: |
9:00 do 15:45 Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu. |
Místo konání: |
Městský úřad Břeclav Náměstí TGM 3, 690 81 Břeclav - Podrobné informace |
Lektor: |
PhDr. Kateřina Fořtová
Poradenská a školní psycholožka. Pracuje s dětmi, rodinami a dospělými. Zaměřuje se na diagnostiku školní zralosti, na diagnostiku výukových a výchovných obtíží dětí, kariérové poradenství, diagnostiku dětí nadaných. Současně nabízí spolupráci se školami a pedagogickými pracovníky při integraci žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a při tvorbě individuálních vzdělávacích plánů. Při práci s dětmi školního věku čerpá ze svých zkušeností školního a poradenského psychologa. Věnuje se také problematice krizové intervence a zvládání náročných životních situací (problematice rozvodu a porozvodové péče o děti, partnerských krizí, nemocí, smrti blízkého). Absolvovala pětiletý psychoterapeutický výcvik ve skupinové psychoterapii s psychodynamickým zaměřením, výcvik ve vedení dětských skupin, výcvik v telefonické krizové intervenci a výcvik v krizové intervenci pro oběti domácího násilí. Podílí se na vedení terapeutických, podpůrných skupin pro děti školního věku a lektoruje semináře pro učitele v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. |
Akreditace u MPSV ČR: |
A2018/0511-SP/PC Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu. |
Cena kurzu: |
,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál. |
Organizuje pobočka: | Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: | Cílem vzdělávacího programu je posílení odborných kompetencí účastníků v oblasti podpory rodin při naplňování základních vývojových potřeb dítěte. V úvodní části kurzu budou účastníci seznámeni se základními teoriemi potřeb, s poznatky z vývojové psychologie a s aktuálními přístupy a koncepcemi zabývajícími se výzkumem rodinných systémů. Teoreticky budou praktické kompetence účastníků podepřeny seznámením s významy, jaké sehrávají jednotlivé klíčové faktory rodinného života při naplňování vývojových potřeb dětí. Součástí vzdělávacího programu je i kapitola věnované problematice dětí ohrožených vznikem traumatu v kontextu patologie rodinného systému. Závěrečná část vzdělávacího programu je věnována praktickým ukázkám podpůrných strategií při práci s rodinou. |
Cíle kurzu: | Absolvent tohoto vzdělávacího programu se bude orientovat v základech teorií vývojových potřeb dítěte a bude seznámen s jednotlivými fázemi psychosomatického vývoje dítěte. Získá informace o aktuálních výzkumných studiích rodinných systémů a přehled o možných rizicích a dopadech dysfunkčních rodinných systémů na vývoj dětské psychiky. Součástí vzdělávacího programu jsou i praktické ukázky podpůrných a motivačních strategií při práci s rodinou.
|
Program: | 1. Úvod
2. Teoretický rámec vývojových potřeb
3. Dítě v systému rodiny (význam rodinného systému pro nastavení anaplnění potřeb dítěte
4. Problematika dětí ohrožených vznikem traumatu
5. Praktické ukázky podpůrných a motivačních strategií a přístupů při práci s dítětem/rodinou
6. Závěr kurzu - prostor pro dotazy a diskusi |