registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Vedení správního spisu - webinář

Webinář

Variabilní symbol: 0321 529
Datum konání: 7.12.2021
Čas: 9:00 do 14:15
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: Microsoft Teams (MS Teams)
, On_line (MS Teams) - Podrobné informace
Lektor: JUDr. Luboš Průša
  • 28 let ve veřejné správě (samospráva, státní správa)
  • nyní 3 roky advokát specializující se zejména na problematiku územně samosprávných celků (měst a obcí) a právo ÚSC roku 2015 samostatný advokát
  • ředitel KÚ Jč. kraje (2007-2012)
  • předseda Legislativní komise SMO ČR (2001-2006)
  • radní Jč. kraje (2000-2006)
  • starosta města Písek  (1998-2006)
  • místostarosta města Písek (1994-1998)
  • tajemník MÚ Písek (1991-1994)
Akreditace u MV ČR reakreditace: AK/PV-261/2021 AK/VE-148/2021
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 1900,- Kč
Uvedená cena je bez DPH, bude navýšena o příslušnou DPH v souladu se zákonem.
Je-li účastníkem úředník dle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje se na něj osvobození DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů, a konečná cena kurzu zůstává stejná – DPH ve výši 0%.
Ostatním účastníkům je cena kurzu navýšena o DPH ve výši 21%.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Přínos kurzu:
  • On-line seminář – akreditované vzdělávání z pohodlí kanceláře nebo domova
  • účastníci před seminářem obdrží materiál ke kurzu v PDF formátu

TECHNICKÉ PARAMETRY

  • on -line seminář bude probíhat v prostředí Microsoft Teams; instrukce jsou v češtině

Účastníci

  • mohou použít 3 různá rozhraní - všechny jsou 100% funkční:

1.      internetovou aplikaci funkční v internetových prohlížečích (Google Chrome, Microsoft Edge, Opera) - jako byste si prohlíželi internetové stránky

2.      aplikaci ke stažení a instalaci v PC / notebooku

3.     mobilní appku na stažení pro Android i iOS,

  • po přihlášení, 1-2 dny před seminářem mohou využít hodinový slot, kde si mohou vyzkoušet funkčnost připojení na své straně a pokud zjistí technický problém, náš administrátor jim poradí nebo doporučí, co si vyžádat od jejich IT specialistů, aby to při ostrém webináři fungovalo.
  • 1-2 dny před seminářem obdrží unikátní kód - odkaz do týmu, ve kterém bude probíhat webinář.
  • na začátku semináře bude prostor pro ověření připojení a nácvik komunikace v rozsahu cca 5 - 10 minut
  • po absolvování celého semináře,  obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu, a to poštou

 POŽADAVKY AKREDITACE - je třeba zajistit, aby:

  • každý účastník byl přihlášen samostatně, pod svým celým jménem
  • se účastník zúčastnil celého programu

DOPORUČUJEME:

  • ověřit, zda mají účastníci zabudovaný mikrofon, případně připojit externí (lze využít např. sluchátka s mikrofonem k mobilnímu telefonu); možná je však komunikace i prostřednictvím chatu 

 ŽÁDÁME, abyste u on-line kurzů:

již v přihláškách uvedli přímé kontakty na účastníky – pro komunikaci před kurzem

Anotace:
Cíle kurzu:

Cílem tohoto vzdělávacího programu je upevnit a rozšířit znalosti úředníků ÚSC, kteří jsou  oprávněni k vedení správního řízení s jejich povinnostmi při vedení správního spisu dle správního řádu a zvláštních složkových předpisů a seznámit je s návaznostmi vedení správního spisu na spisovou a skartační službu a výběr archiválií v rámci úřadu ÚSC a s jejich povinnostmi dle zákona o archivnictví a prováděcí vyhlášky. Cílem je i seznámení těchto úředníků s pravidly oběhu dokumentů v rámci úřadu jako původce dokumentů jak v listinné podobě, tak i pro případ, že spisová služba úřadu jako původce je vedena v elektronické podobě. 

Program:

1. Základní úprava spisové služby, skartační řízení, důležité pojmy

• Právní úprava
• Výkon spisové služby
• Původce a jeho povinnosti
• Dokumenty
• Spisový a skartační řád
• Způsoby tvorby spisu (priorace, sběrný arch)
• Skartační plán, skartační znak
• Elektronická a listinná spisová služba

2. Tvorba spisu, náležitosti spisu, nakládání s dokumenty

• Příjem dokumentů
• Rozdělení dokumentů uvnitř úřadu
• Označení dokumentů
• Evidence dokumentů – evidenční pomůcky
• Vyřizování dokumentů
• Vyhotovování dokumentu původcem, stejnopisy, druhopisy
• Podepisování dokumentů, razítka a certifikáty
• Odesílání dokumentu
• Ukládání dokumentu
• Skartování
• Kontrola výkonu spisové služby, přestupky

3. Vedení správního spisu

• Součásti správního spisu, sběrný arch
• Podání
• Protokoly
• Záznamy
• Písemná vyhotovení rozhodnutí (typy usnesení)
• Vedení částí písemností mimo správní spis
• Nahlížení do spisu
• Plné moci
• Podklady pro rozhodování
• Důkazní prostředky
• Doručování, doklady o doručování ve spisu
• Další pro vedení spisu důležité dokumenty
• Opravné prostředky a vedení a postoupení spisu
•  Vyznačování právní moci a vykonatelnosti

4. Shrnutí učiva, dotazy a praktické příklady

  • Nejčastější chyby při vedení správního spisu
  • Praktické příklady eliminace chyb
  • Dotazy

VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).