registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Manipulace - jak jí konstruktivně čelit

Variabilní symbol: 0814013
Datum konání: 3.4.2014
Čas: 9:00 do 14:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: E CENTRUM - místnost E130
Guldenerova 17, 326 00 Plzeň - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Věra Máchová
Akreditace u MV ČR reakreditace: AK/PV-244/2009
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 1800,- Kč
Uvedená cena je bez DPH, bude navýšena o příslušnou DPH v souladu se zákonem.
Je-li účastníkem úředník dle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje se na něj osvobození DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů, a konečná cena kurzu zůstává stejná – DPH ve výši 0%.
Ostatním účastníkům je cena kurzu navýšena o DPH ve výši 21%.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Plzeň - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Přínos kurzu:

Výukové cíle:
- Naučit se rozpoznávat manipulativní komunikaci.
- Osvojit si principy slovní sebeobrany a vybrané techniky kontramanipulace.
- Dozvědět se, jak je možné nové dovednosti trénovat a rozvíjet.
- Posílit dovednost udržet si sebevědomí a kontrolu nad svými emocemi v situaci manipulativního nátlaku či útoku.
 

Cíle kurzu: Školení je určeno širokému okruhu pracovníků nejen veřejné správy, ocení jej především ti, kteří se při výkonu své práce dostávají do situací, kde se střetávají zájmy různých lidí. Školení seznámí s problematikou manipulace (v mezilidské komunikaci), se kterou se můžeme setkat při jednání s klienty. Účastníci získají jistotu v rozpoznávání manipulativních technik a ujasní si, jaké jsou možnosti obrany. Prostor bude věnován i dotazům a případům z praxe.
Program: Komunikace úředníka ÚSC s klientem
  • specifika komunikace zaměstnance veřejné správy s klientem (občanem)
  • společensky přizpůsobená komunikace, otevřená komunikace a komunikace se skrytým záměrem – manipulace
  • proč je manipulace účinná
  • typologie manipulátorů
  • principy a zásady konstruktivní sebeobrany
Manipulativní techniky v jednání s klienty

  • zmatení partnera, psychologická mlha (demagogie, vynechávání informací, argumentace na statistickém principu, popírání platnosti tvrzení jednou výjimkou aj.)
  • využití emocí, vyvedení z emoční rovnováhy (osobní útoky, výčitky, snaha vyvolat soucit, série otázek, střídání tvrdého a měkkého přístupu aj.)
  • způsoby získávání poziční převahy (otázky, tvrdý útok, zjevně nepříznivé okolnosti, stresující podmínky, odmítnutí vyjednávání, extrémní požadavky, stupňování požadavků, manipulativní odklad rozhodnutí, přerušování jednání aj.)
Techniky sebeobrany manipulativního jednání ve správní praxi

  • techniky: parafrázování, „odkrytí hry“, odmítnutí neoprávněného požadavku, jak na citové vydírání, reakce na pomluvu, metoda PPP, protiotázky, technika odkladu aj.
  • výměna zkušeností, otázky, odpovědi, diskuse


     

VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).