Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu
Včasná detekce rizikového chování u dětí |
|
Variabilní symbol: | 6124072 |
Datum konání: | 30.5.2024 |
Čas: |
9:00 do 15:45 Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu. |
Místo konání: |
VCVS ČR, o.p.s. Mezírka Mezírka 1, 602 00 Brno - Podrobné informace |
Lektor: |
Mgr. Milena Mikulková
|
Akreditace u MPSV ČR - Prezenční: |
A2023/1430-SP/PC/VP Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu. |
Cena kurzu: |
2550,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál. |
Organizuje pobočka: | Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: |
Má-li sociální pracovník k dispozici patřičnou vnímavost, dovednosti a nástroje, může včas zachytit signály, které mohou upozorňovat na problémy dítěte jak ve školním prostředí, tak v jeho rodině. Je-li vybaven odvahou, vnímavostí, zájmem, znalostmi a dovednostmi, může pomoci předejít závažným formám rizikového chování na úrovni jednotlivce i skupiny. Nezřídka může odhalit i závadové prostředí rodiny, či chování rodičů a podpořit účinnou pomoc. Rodina a škola jsou dvě základní prostředí, které formují dítě a stojí za to vytvářet společně podmínky pro jeho zdravý vývoj.
Obsah programu na osvědčení: prohloubení si vnímavosti vůči změnám v chování, výkonu a postojích dítěte, metody, nástroje a techniky včasné detekce
Druhu: základní
|
Cíle kurzu: |
Účastník:
- prohloubí si vnímavost vůči změnám v chování, ve výkonu či postojích dítěte;
- získá základní orientaci v mechanismech zvládání zátěže dítětem v různých věkových obdobích dítěte;
- bude mít přehled v obranný mechanismech při nadměrné zátěži;
- získá povědomí různé projevy dítěte v počátečních stádiích rizikového chování;
- bude schopen vnímat kontext a souvislosti;
- získá náhled na svoji roli prvotního činitele v prevenci či řešení obtížných situací;
- naučí se včas a odpovídající formou zasáhnout a řešit výskyt rizikového chování žáků;
|
Program: | 1. Úvod
2. Teoretická východiska
3. Rizikové chování
4. Důvody, průběh a cíle včasné detekce 1. Kontext včasné detekce:
2. Zdroje a nástroje vstupních informací:
5. Metody, nástroje a techniky včasné detekce rizikového chování
6. Další postup pro zachycení signálů, rizikové chování
7. Závěr
|