Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu
Psychologické aspekty adopce a pěstounské péče |
|
Variabilní symbol: | 6224046 |
Datum konání: | 12.12.2024 |
Čas: |
9:00 do 15:30 Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu. |
Místo konání: |
HERTIN s.r.o. Škroupova 1114/4, 702 00 Ostrava - Podrobné informace |
Lektor: |
PhDr. Jan Vyhnálek, Ph.D.
Lektor vzdělávání v oblasti NRP (sociální pracovníci, OSPOD, pěstouni) Lektor úvodních kurzů budoucích pěstounů a osvojitelů NRP, Plzeňský kraj, v oboru psychologie výchovy a pedagogika Člen komise sociálně právní ochrany dětí v Plzni Lektor a supervizor kurzů dobrovolnické organizace SADBA, v oboru psychologie výchovy a pedagogika |
Akreditace u MPSV ČR - Kombinovaná: |
A2022/1006-SP/VP Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu. |
Cena kurzu: |
2450,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál. |
Organizuje pobočka: | Ostrava - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: | Kurz seznamuje s hlavními poznatky, které nabízí současná psychologie pracovníkům s dětmi a rodinami v náhradní rodičovské péči. Jádrem semináře je vývojově-vztahový model. Ten vizuálně názorným a souhrnným způsobem představuje nejdůležitější vodítka pro porozumění potřebám a chování dítěte v NRP. Jsou zdůrazněny především psychologické a psychopatologické příčiny odlišného vývoje a chování těchto dětí a hlavní úskalí, na něž rodiče a pěstouni obvykle narážejí. Z jejich porozumění jsou potom odvozeny nejdůležitější podmínky, které je pro zdravý vývoj dítěte nutné zajistit, principy terapeutického rodičovství a doprovázení náhradních rodin. Seminář vychází z výzkumem a dobrou praxí ověřených teorií (zejména teorie attachmentu, mentalizace, polyvagální teorie), cíleně z nich vybírá témata tak, aby odpovídala nejčastějším situacím, s nimiž se pracovníci orgánů sociálně právní ochrany dětí, doprovázejících organizací, ale i pedagogové, soudci a všichni ti, kdo se z titulu své profese setkávají s dětmi, jejichž vývoj je ohrožený. Forma semináře dává velký prostor diskusi, sdílení zkušeností a dotazům. Obsah programu na osvědčení: psychologické směry, vývojově-vztahový model, raná cílová vazba a model zrání, doprovázení rodin s dětmi s narušením attachmentu, Druh: základní |
Cíle kurzu: | Absolventi vzdělávání mají základní a pro praxi užitečnou představu o intrapsychických příčinách odlišného chování a vývoje dětí s poruchami attachmentu, syndromem CAN, narušením mentalizace a dalšími obvyklými problémy dětí v NRP. Rozumějí důvodům a dopadům chronického stresu a obranných psychických mechanismů, které dítěti komplikují vytvořit si citovou vazbu a dobře se začlenit do prostředí rodiny, školy a dalších základních socializačních skupin, znají hlavní projevy těchto mechanismů v chování dětí. Vidí v postupném vytvoření citového pouta a začlenění dítěte v rodině vytvoření základního předpokladu podpory jeho zdravého vývoje a znají hlavní kroky podpory náhradních rodin tímto směrem. Mají představu o zátěži a úskalích, které přijetí dítěte náhradní rodině přináší, o rizicích nedostatečných informací a nevhodných motivací žadatelů o adopci a pěstounskou péči. Znají hlavní kontraindikované přístupy jak ze strany rodičů, tak pracovníků podpůrného systému. Mají souhrnnou představu o bohatství a složitosti různých psychologických směrů vhodných pro aplikaci v oblasti NRP. |
Program: | 1. Úvod
2. Hlavní psychologické směry a autoři
3. Vývojově-vztahový model
4. Raná cílová vazba a dynamický model zrání
5. Doprovázení rodin s dětmi s narušením attachmentu
6. Závěr
|