Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - přihlásit se
Informace o kurzu
Název kurzu: |
Ochrana dětí zanedbávaných, zneužívaných a týraných v právu a praxi |
Variabilní symbol: |
1215052 |
Datum konání: |
3.9.2015
|
Čas: |
9:00 do 14:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Lektor: |
JUDr. Věra Novotná
|
Akreditace u MPSV ČR: |
2012/1516-PC/SP/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
1550,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
|
Místo konání: |
VCVS ČR, o. p. s., pobočka Olomouc - Podrobné informace |
Organizuje pobočka: |
Olomouc - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Cíle kurzu: |
Účastník absolvováním programu:
Oblast prohloubení a aktualizace stávajících kompetencí
-
má přehled o formách zanedbávání, zneužívání a týrání dětí
-
získá nebo si zaktualizuje znalosti v oblasti vymezení práv dětí ve vztahu k zanedbávání, zneužívání a týrání
-
získá nebo si zaktualizuje problematiku povinností státu z hlediska právních předpisů
-
získá nebo si zaktualizuje odpovědnost rodičů vůči dětem z hlediska práva
-
získá přehled o rozdílu mezi ochranou a pomocí z hlediska právního vymezení
-
získá informace o ochraně dětí před syndromem CANí z hlediska trestního práva
-
získá přehled o kompetencích jednotlivých orgánů v oblasti ochrany dětí před týráním, zneužíváním a zanedbáváním
Oblast rozvoje nových nebo inovovaných kompetencí
-
získá informace k pochopení interdisciplinární pojetí „syndromu CAN“
-
dokáže řešit kazuistiky k tématu a to, jak z pohledu aplikace práva, tak z pohledu volby adekvátních metod sociální práce
-
dokáže prezentovat a zdůvodnit řešení kazuistik
|
Program: |
Úvod
Představení lektora, účastníků - jejich zkušeností a očekávání programu
Ochrana dětí zanedbávaných, zneužívaných a týraných v právu
-
Definice pojmů, rozdíl mezi jednotlivými pojmy
-
zanedbávání
-
zneužívání
-
týrání
-
syndrom bitého dítěte
-
pojem „syndrom CAN“
-
ochrana dítěte versus pomoc dítěte
-
Základní vymezení pojmů z hlediska práva (základní právní teze)
-
právo na ochranu před násilím, ponižováním a vykořisťováním, výklad podle Úmluvy o právech dětí
-
povinnosti státu a odpovědnost rodičů, výklad podle Úmluvy o právech dětí, zákona o rodině, trestních předpisů a zákona o sociálně-právní ochraně dětí
-
Práva a povinnosti fyzických a právnických osob v oblasti ochrany dětí před zanedbáním, zneužíváním a týráním
-
kompetence subjektů
-
součinnost orgánů (syndrom „CAN“ jako interdisciplinární“ obor)
-
Výklad dalších právních ustanovení podle potřeb a reakcí cílové skupiny k tématu
Ochrana dětí zanedbávaných, zneužívaných a týraných v praxi
-
Řešení případových studií a kazuistik: případové studie a kazuistiky budou řešeny a vyhodnocovány v návaznosti na předchozí vzděl. blok, budou zaměřeny na aplikaci právních předpisů a doporučeného postupu při ochraně dětí.
Tematické okruhy případových studií a kazuistik podle potřeb cílové skupiny
-
vyhledávání dětí ohrožených týráním, zneužíváním a zanedbáváním
-
nakládání s oznámením
-
šetření, diagnostika problému
-
plán opatření
-
předběžné opatření
-
sociální práce s rodinou ve vazbě na aplikaci právních předpisů v ochraně dětí
-
vedení dokumentace.
-
Shrnutí: slovní vyhodnocení získaných poznatků a dovedností v rámci řešení konkrétních situací v praxi, reflexe účastníků
-
slovní zhodnocení práce cílové skupiny lektorem
-
upozornění lektora na oblasti, které byly identifikovány jako důležité pro další rozvoj pracovníků
-
doporučení do praxe lektorem
-
písemné zhodnocení kurzu účastníky
Závěr
Dotazy, závěrečná diskuze, písemné hodnocení kurzu
|