Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - přihlásit se
Informace o kurzu
Název kurzu: |
Základy komunikace s rodinou a jejími jednotlivými členy |
Variabilní symbol: |
1516109 |
Datum konání: |
28.1.2016
|
Čas: |
8:30 do 15:10
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Lektor: |
Mgr. Květuše Sluková
|
Akreditace u MPSV ČR: |
2014/0812-SP/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
1990,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
|
Místo konání: |
VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy - Podrobné informace |
Organizuje pobočka: |
Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Cíle kurzu: |
-
získá vědomosti a dovednosti k prohloubení schopností v oblasti komunikace s rodinou a jejími jednotlivými členy
-
ujasní si svou pozici při práci s rodinou
-
uvědomí si rozdíly v komunikaci při práci s jednotlivcem a rodinou
-
je schopen definovat komunikaci (mezi sociálním pracovníkem, rodinou a jejími jednotlivými členy)
-
zná význam a nutnost provázanosti komunikace sociálního pracovníka – klienta – rodiny
|
Program: |
Úvod
lektoři, kurz a jeho cíle, účastníci,
Zkušenosti a očekávání účastníků
1. Rodina jako systém
-
Role jednotlivců v rodinném systému.
-
Problematika rodinných vztahů.
-
Postavení dítěte/dospívajícího/seniora a člověka se zdr. post.v rodině.
2. Konflikty a krizové situace v rodině
-
Obvyklé konflikty a krizové situace související s vývojem rodiny nebo jejich jednotlivých členů.
-
Typické zátěžové situace v rodině: ztráta zaměstnání, úmrtí, nemoc, rozvod aj.
-
Destruktivní způsoby komunikace v rodině.
3. Pozice sociálního pracovníka při práci s rodinou
-
Definování komunikace sociálního pracovníka (SP) a s rodinou a jejími jednotlivými členy.
-
Zásady „první komunikace“ SP s rodinou a jejími jednotlivými členy.
-
Vymezení toho, čeho by se SP měl při komunikaci vyvarovat.
4. Efektivní profesionální komunikace - základní dovednosti
-
"6 základních profesních komunikačních dovedností: zpracování prvního dojmu, aktivní naslouchání, empatie, kladení otázek, popisování, přijímání závěrů.
-
Strategie řešení konfliktů.
-
Krizová intervence."
-
Komunikační dovednosti s dětských a dospívajícím klientem.
-
Komunikační a vztahové pasti.
-
Zvládání emočních reakcí
5. Užitečné postupy při rozhovoru s rodinou a jejími jednotlivými členy
-
Rozdíly ve vedení komunikace při práci s jednotlivcem a rodinou.
-
Navázání vzájemné komunikace a spolupráce.
-
Různé typy rozhovorů – zásady, struktura, zvládání problémových situací.
-
Vzájemná provázanost komunikace sociálního pracovníka s klientem a jeho rodinou.
6. Řešení případů z praxe účastníků školení
-
Skupinové řešení problémů založené na metodě Balintovská skupina.
7. Nácvik komunikace
-
Praktické procvičování komunikace účastníků kurzu, kdy lektor bude procházet a naslouchat rozhovorům mezi účastníky a bude vyhodnocovat jejich vzájemný komunikační tok.
Závěr
-
vyhodnocení vzdělávání, ověření znalostí
|