registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - přihlásit se

Informace o kurzu
Název kurzu: Dvoudenní seminář pro interní auditory k problematice GDPR
Variabilní symbol: 0317 034
Datum konání: 13.12.2017 - 14.12.2017
Čas: 10:00 do 13:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Lektor: Mgr. Jiří Jarema, MBA

Vedoucí oddělení informačních služeb Magistrátu města Karviné, působí v Komisi informatiky Svazu měst a obcí ČR.

Akreditace: Neakreditováno
Cena kurzu: 2045,- Kč
Uvedená cena je včetně DPH.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Místo konání: Městský úřad Černošice - Podrobné informace
Organizuje pobočka: Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Cíle kurzu:

Umožnit účastníkům připravit se na praktické kroky v souvislosti s blížící se účinností Nařízení EU č. 2016/679 k problematice GDPR na úřadech

Program:

Rámcový obsah „teoretické“ části semináře:

Úvodní představení účastníků, jejich předpokládaná role v problematice GDPR na městském úřadu a co očekávají od semináře

Představení lektora a programu semináře

Vymezení ochrany osobních údajů v informační a kybernetické bezpečnosti

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (Nařízení EU č. 2016/679) a související předpisy, zejména porovnání povinností dle zákona 101/2000 Sb. a Nařízení GDPR;

Základní přehled norem ISO 27k ve vztahu k řízení bezpečnosti informačních systémů veřejné správy

Jak se připravit na GDPR procesně a technicky

  • Jak postupovat při analýze současného stavu správy, zpracování, nakládání s osobními údaji
  • Analýza rizik jako nástroj informační bezpečnosti:
    • Úvod do problematiky provádění analýzy rizik, vysvětlení její podstaty a jejího postavení v systému řízení informační bezpečnosti.
    • Vysvětlení základních pojmů „aktivum, hodnota aktiva, hrozba, zranitelnost, riziko, protiopatření“ a jejich vzájemných vazeb.
    • Přehled základních technik pro provádění analýzy rizik (metoda kvantitativní a kvalitativní) a způsobu získávání vstupních informací.
  • Přehled základních bezpečnostních rizik (hrozby, zranitelnosti a protiopatření)
    • Základní přehled bezpečnostních rizik od banálních až po sofistikované hrozby a z nich plynoucí rizika
    • Dopady jednotlivých rizik na aktiva z hlediska jednotlivých atributů bezpečnosti (důvěrnost, dostupnost, integrita) a popis základních protiopatření s komentářem k jejich účinnosti.
    • Zranitelnost mobilních zařízení a aktuální bezpečnostní hrozby.
  • Bezpečnostní politika úřadu
    • Návrh základní struktury dokumentů bezpečnostní politiky úřadu, reflektující informace získané z předcházejících modulů, v souladu koncepcí ISMS dle normy ISO 27k ve vztahu k řízení bezpečnosti informačních systémů veřejné správy
    • Jednotlivé oblasti bezpečnostní politiky a „best practises“ při její tvorbě.
    • Nová vnitřní směrnice organizace v návaznosti na účinnost GDPR.
    • Organizační opatření: praktická účinnost a vymahatelnost.
  • Shrnutí a dotazy

Rámcový obsah praktické části semináře - workshopu:

  • Informace z měst o způsobu zavedení GDPR na úřadě (vlastními silami, externě) včetně úlohy IA
  • Informace o současném stavu prací -  praktická ukázky výstupů, formuláře …
  • Informace u Tábora, jak pokračuje pilotní projekt MV ČR analýzy rizik v jejich městě
  • Přehled dostupných metodik, stanovisek MV ČR, ÚOOÚ, MŠMT, MZ 
  • S využitím popisu procesů na jednotlivých odborech MěÚ navrhujeme kolektivně zpracovat (a dle doporučení z národní konference v Brně sumarizovat) vzorové analýzy rizik pro procesy:
    •  ve státní správě řešené v:
  • Registrech, v centrálních SW ministerstev
  • našich SW (Vita, Gordic, Vema, atd.) + SSL
  • v listinné podobě (matrika) + SSL
  • Útvar krizového řízení
  • odbor sociálních věcí: nezletilí, narkomani – citlivé údaje
    • v samosprávě:
  • naše SW (v Říčanech TAS)
  • operativní evidence typu excel vedené pomocně zaměstnanci (excel tabulka v uzavírání řádných smluv ke smlouvám budoucím, smlouvy k budoucí kanalizaci s přípojkám)
  • listinné podklady (právní odbor příruční vlastní kartotéka rozpracovaných případů - soudní spory, dohody o narovnání)
  • dopravní přestupky: radary – automatizované zpracování OÚ
  • správa bytového fondu
  • Městská policie: kamery, radary, pokutové bloky a jejich režim
  • Útvar krizového řízení
  • uzavírání smluv (nákup / prodej / nájem majetku se subjekty údajů)
    • společně využívané:
  • účetní SW
  • spisovka
  • personální a mzdová agenda
  • režim flash disků: jak zabránit úniku dat, logování do programů
  • smart city: hlášení závad, „Řídím Říčany“
  • zveřejňování fotek na webu města
  • GPS v autech
  • služební telefony

Na seminář přihlašujeme
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)


Informace o organizaci
Pokud jste registrován jako stálý zákazník, vyplňte přihlašovací údaje v pravém sloupci webu.
1)
1) 1) 1)
1) 1)
Informace o platbě
Z účtu číslo: / uhradíme částku Kč ve prospěch konta pořadatele - Komerční banka a.s. 107-9276630207/0100, var.symbol 0317 034 před datem konání akce. Daňový doklad obdržíte u prezence.
1)
Poznámka od Vás
Legenda:
1) povinné údaje
2) uvedené údaje jsou nutné pro vydání certifikátu
Smluvní podmínky

1. Přihláška a uzávěrka

  • Vyplněnou závaznou přihlášku zašlete elektronicky nebo poštou do termínu uzávěrky přihlášek. Termín uzávěrky přihlášek je 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není v nabídce uvedeno jinak. Po termínu uzávěrky konzultujte přihlášení telefonicky.
  • Přihlášky jsou vyřizovány v došlém pořadí. V případě překročení kapacity zařadíme další přihlášené do náhradního termínu.

2. Úhrada

  • Objednavatel akceptuje výši smluvní ceny, která je stanovena podle zákona č. 526/1990 Sb. O cenách dohodou. Uvedená cena je konečná. Cena neakreditovaného kurzu je včetně daně z přidané hodnoty. Cena akreditovaného kurzu je osvobozena od daně z přidané hodnoty (podrobnosti viz. následující ustanovení č. 4 a 5). Cena on-line kurzu neobsahuje náklady na občerstvení (občerstvení na on-line kurzu není poskytováno).
  • Objednavatel se zavazuje uhradit smluvní cenu na účet pořadatele před konáním akce nebo v hotovosti při prezenci. Daňový doklad obdrží účastník u prezence v den konání semináře. Platbu objednavatel poukáže na účet pořadatele pod variabilním symbolem, který je shodný s číslem semináře.

3. Daňový doklad

  • Daňový doklad bude vystaven v den přijetí platby na účet pořadatele, což je i datum uskutečnění zdanitelného plnění.

4. Režim DPH a akreditace

  • Od 1. 2. 2011 jsou akreditované kurzy u naší společnosti osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
  • Účastník kurzu akreditovaného Ministerstvem vnitra ČR, který není úředníkem, dle § 2 odst. 4, 5, 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nemá na osvobození od DPH zákonný nárok. Objednatelem na přihlášce uvedená informace o tom, zda je přihlášený úředníkem ve smyslu zákona č. 312/2002 Sb. či nikoliv, je pro pořadatele kurzu závazná. Zároveň si pořadatel kurzu vyhrazuje právo tuto účastníkem uvedenou informaci prověřit a případně uvést do souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., na základě této skutečnosti je pak automaticky upraven režim DPH a udělení osvědčení.

5. Osvědčení

  • Kritériem pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
  • Vzdělávací programy Ministerstva vnitra ČR jsou akreditovány pouze pro úředníky dle zákona č. 312/2002 Sb. ve znění pozdějších předpisů; účastník, který je úředníkem, vedoucím úředníkem nebo vedoucím úřadu dle uvedeného zákona, obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu. Účastník, který není úředníkem, obdrží osvědčení o absolvování vzdělávacího programu bez údaje o akreditaci.

6. Stornovací podmínky

  • Objednavatel je povinen uhradit storno poplatek ve výši 100 % z ceny kurzu, a to v případě, že se přihlášená osoba kurzu nezúčastní a její přihláška nebude stornována nejpozději 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není uvedeno v nabídce jinak.
  • Dle dohody lze místo přihlášeného pracovníka vyslat na akci náhradníka.

7. Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení

  • Pořadatel bude svěřené osobní údaje přihlášených chránit a nakládat s nimi tak, jak ukládá zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů v platném znění.
  • Objednavatel si je vědom toho, že společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. může užít jeho emailové adresy pro účely zasílání obchodních sdělení. Takové využití elektronických kontaktů může objednatel kdykoliv zdarma odmítnout a to prostřednictvím emailu pořadatele.
  • Společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s., jako správce osobních údajů, vydává v souladu s Nařízením EU č. 2016/679 („GDPR“) Zásady ochrany osobních údajů, které uplatňujeme při nakládání s osobními daty našich klientů, partnerů a dalších uživatelů (subjektů údajů). Seznamte se prosím s ochranou osobních údajů, zásadami a právy, které máte v souvislosti s GDPR zde.

​Akceptace smluvních podmínek a zásad je nutným krokem pro dokončení registrace přihlášky. 

Ano souhlasím se smluvními podmínkami.

Ano jsem seznámen/a se zásadami ochrany osobních údajů.


VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).