registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - přihlásit se

Informace o kurzu
Název kurzu: Přezkoumání hospodaření jako významný nástroj kontroly ÚSC
Variabilní symbol: 1018035
Datum konání: 24.4.2018 - 17.5.2018
Čas: 9:00 do 15:45
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Lektor: Ing. Pavla Dvořáková

Auditorka s praxí v přezkoumání hospodaření obcí a auditu příspěvkových a neziskových organizací. 

 


 

Lektor 2: Ing. Tomáš Matejov
  • Vedoucí Odboru ekonomického ÚMČ Brno - střed
  • V letech 2008 - 2013 vedoucí oddělení správy rozpočtu na Úřadu regionální rady regionu soudržnosti Jihovýchod
  • 2005 -2008 vedoucí referátu správy rozpočtu na Odboru rozpočtu a financování Magistrátu města Brna
  • Lektorské činnosti se věnuje od roku 2016 

 

                                              

 

Akreditace u MV ČR: AK/VE-260/2016 AK/PV-475/2016
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 3700,- Kč
Uvedená cena je bez DPH, bude navýšena o příslušnou DPH v souladu se zákonem.
Je-li účastníkem úředník dle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje se na něj osvobození DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů, a konečná cena kurzu zůstává stejná – DPH ve výši 0%.
Ostatním účastníkům je cena kurzu navýšena o DPH ve výši 21%.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Místo konání: VCVS ČR Brno, učebna Nepustilovy jazykové školy - Podrobné informace
Organizuje pobočka: Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Cíle kurzu:

Cílem tohoto vzdělávacího programu je poskytnout cílové skupině aktuální a praktické informace o přípravě a průběhu přezkoumání hospodaření a jeho vazbě na schvalování závěrečného účtu a účetní závěrky.

Program:

Den první: Rozpočet - základní charakteristika rozpočtu, příprava, sestavení návrhu, projednání a schválení rozpočtu

Část Rozpočet obsahuje informace k tomu, jak sestavit návrh rozpočtu a rozpočtového výhledu, jak postupovat při zveřejňování návrhu rozpočtu, schvalování, aktualizaci a jejich hodnocení.

Dále budou ve vazbě na rozpočet probrány dotace, a to jak přijaté, tak příspěvky poskytnuté z rozpočtu ÚSC. Bude rozebráno poskytování individuálních dotací a poskytnuty informace, jak postupovat při vyhlašování dotačních programů.

U dotací přijatých bude kladen důraz na jejich správné zařazení do rozpočtu a zejména jejich čerpání v souladu s podmínkami poskytovatele dotace a včasné a správné vyúčtování.

Část o závěrečném účtu bude využita nejen pro poskytnutí informací o jeho obsahu, ale také pro shrnutí všech předchozích částí. Důraz bude kladen na náležitosti závěrečného účtu, aby zahrnoval všechny náležitosti dle zákona č. 250/2000 Sb.

Rozpočtový výhled
Soulad hospodaření s finančními prostředky ve srovnání s rozpočtem
Závěrečný účet
Poskytování dotací z rozpočtu obce
Vztah zřizovatele k příspěvkovým organizacím z hlediska rozpočtu
Přijetí, zařazení do rozpočtu a čerpání dotace, vyúčtování a vypořádání finančních vztahů k veřejným rozpočtům, kontrola dodržení účelu a podmínek jejich použití
Využití úvěrů jako zdroje financování a spolufinancování obce
Dodržování podmínek stanovených jinými zákony, zejména hzákonem o finanční kontrole
Shrnutí informací, test na ověření znalostí
Druhý den: Účetnictví

Obsahuje informace podle § 2 odst. 2 písm. zákona č. 420/2000 Sb., které převážně vyplývají z účetnictví.

Je zapotřebí informovat, jak má vyhlížet účetnictví vedené ÚSC včetně věcné a formální správnosti účetních dokladů, včetně vazby na zákon o finanční kontrole.

Dále je zapotřebí probrat jednotlivé účtové třídy v souvislosti s požadavky zákon o přezkoumání hospodaření a zákon o obcích:

Hospodaření s majetkem ÚSC a majetkem státu, pohledávky a závazky a nakládání s nimi.

Dále je zapotřebí aktualizovat část o nákladech a výnosech, v kterých se zobrazuje činnost obce a jejich vazbu na příjmy a výdaje z rozpočtu obce.

Vzhledem k tomu, že většina obcí využívá výsledky přezkoumání hospodaření také pro schvalování účetní závěrky obce, je vhodné pojednat o účetní závěrce, o její přípravě, sestavení a správném obsahu, který zobrazuje výsledek hospodaření ÚSC z jiného hlediska než závěrečný účet.

Při celém výkladu je zapotřebí sledovat požadavky zákona o obcích, kterými omezuje majetkové operace ÚSC.

Předpisy ve vedení účetnictví platné k 1. 1. 2016, vedení účetnictví ÚSC
Majetek ÚSC, jeho zobrazení v účetnictví a omezení s jeho nakládním
Nakládání s majetkem státu a jiných účetních jednotek
Zastavování majetku, zřizování věcných břemen
Pohledávky a závazky ÚSC - vznik, postoupení, opravné položky, odpis
Omezení ručení za pohledávky a závazky jiných osob
Problematika hlavní a doplňkové (ekonomické) činnosti ÚSC
Náklady a výnosy ÚSC
Přípravné operace pro sestavení účetní závěrky (např. čas. rozlišení)

  • Účetní závěrka, náplň a funkce přílohy k účetní závěrce                                      
  • Vyhodnocení výsledků přezkoumání hospodaření, využití výsledků přezkoumání

Hospodaření pro schválení účetní závěrky                                                       

  • Shrnutí, odpovědi na dotazy                                                                               

Na seminář přihlašujeme
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím


Informace o organizaci
Pokud jste registrován jako stálý zákazník, vyplňte přihlašovací údaje v pravém sloupci webu.
1)
1) 1) 1)
1) 1)
Informace o platbě
Z účtu číslo: / uhradíme částku Kč ve prospěch konta pořadatele - Komerční banka a.s. 107-9276630207/0100, var.symbol 1018035 před datem konání akce. Daňový doklad obdržíte u prezence. Účastník kurzu akreditovaného Ministerstvem vnitra ČR, který není úředníkem, dle § 2 odst. 4, 5, 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nemá zákonný nárok na osvobození od DPH a cena kurzu se zvyšuje o DPH 21%.
1)
Poznámka od Vás
Legenda:
1) povinné údaje
2) uvedené údaje jsou nutné pro vydání certifikátu
Smluvní podmínky

1. Přihláška a uzávěrka

  • Vyplněnou závaznou přihlášku zašlete elektronicky nebo poštou do termínu uzávěrky přihlášek. Termín uzávěrky přihlášek je 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není v nabídce uvedeno jinak. Po termínu uzávěrky konzultujte přihlášení telefonicky.
  • Přihlášky jsou vyřizovány v došlém pořadí. V případě překročení kapacity zařadíme další přihlášené do náhradního termínu.

2. Úhrada

  • Objednavatel akceptuje výši smluvní ceny, která je stanovena podle zákona č. 526/1990 Sb. O cenách dohodou. Uvedená cena je konečná. Cena neakreditovaného kurzu je včetně daně z přidané hodnoty. Cena akreditovaného kurzu je osvobozena od daně z přidané hodnoty (podrobnosti viz. následující ustanovení č. 4 a 5). Cena on-line kurzu neobsahuje náklady na občerstvení (občerstvení na on-line kurzu není poskytováno).
  • Objednavatel se zavazuje uhradit smluvní cenu na účet pořadatele před konáním akce nebo v hotovosti při prezenci. Daňový doklad obdrží účastník u prezence v den konání semináře. Platbu objednavatel poukáže na účet pořadatele pod variabilním symbolem, který je shodný s číslem semináře.

3. Daňový doklad

  • Daňový doklad bude vystaven v den přijetí platby na účet pořadatele, což je i datum uskutečnění zdanitelného plnění.

4. Režim DPH a akreditace

  • Od 1. 2. 2011 jsou akreditované kurzy u naší společnosti osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
  • Účastník kurzu akreditovaného Ministerstvem vnitra ČR, který není úředníkem, dle § 2 odst. 4, 5, 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nemá na osvobození od DPH zákonný nárok. Objednatelem na přihlášce uvedená informace o tom, zda je přihlášený úředníkem ve smyslu zákona č. 312/2002 Sb. či nikoliv, je pro pořadatele kurzu závazná. Zároveň si pořadatel kurzu vyhrazuje právo tuto účastníkem uvedenou informaci prověřit a případně uvést do souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., na základě této skutečnosti je pak automaticky upraven režim DPH a udělení osvědčení.

5. Osvědčení

  • Kritériem pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
  • Vzdělávací programy Ministerstva vnitra ČR jsou akreditovány pouze pro úředníky dle zákona č. 312/2002 Sb. ve znění pozdějších předpisů; účastník, který je úředníkem, vedoucím úředníkem nebo vedoucím úřadu dle uvedeného zákona, obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu. Účastník, který není úředníkem, obdrží osvědčení o absolvování vzdělávacího programu bez údaje o akreditaci.

6. Stornovací podmínky

  • Objednavatel je povinen uhradit storno poplatek ve výši 100 % z ceny kurzu, a to v případě, že se přihlášená osoba kurzu nezúčastní a její přihláška nebude stornována nejpozději 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není uvedeno v nabídce jinak.
  • Dle dohody lze místo přihlášeného pracovníka vyslat na akci náhradníka.

7. Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení

  • Pořadatel bude svěřené osobní údaje přihlášených chránit a nakládat s nimi tak, jak ukládá zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů v platném znění.
  • Objednavatel si je vědom toho, že společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. může užít jeho emailové adresy pro účely zasílání obchodních sdělení. Takové využití elektronických kontaktů může objednatel kdykoliv zdarma odmítnout a to prostřednictvím emailu pořadatele.
  • Společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s., jako správce osobních údajů, vydává v souladu s Nařízením EU č. 2016/679 („GDPR“) Zásady ochrany osobních údajů, které uplatňujeme při nakládání s osobními daty našich klientů, partnerů a dalších uživatelů (subjektů údajů). Seznamte se prosím s ochranou osobních údajů, zásadami a právy, které máte v souvislosti s GDPR zde.

​Akceptace smluvních podmínek a zásad je nutným krokem pro dokončení registrace přihlášky. 

Ano souhlasím se smluvními podmínkami.

Ano jsem seznámen/a se zásadami ochrany osobních údajů.


VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).