Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - přihlásit se
Název kurzu: | Výchovné působení (specifické poruchy chování) |
Variabilní symbol: | 1519043 |
Datum konání: | 15.2.2019 |
Čas: |
08:30 do 15:10 Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu. |
Lektor: |
PhDr. Kateřina Fořtová
Poradenská a školní psycholožka. Pracuje s dětmi, rodinami a dospělými. Zaměřuje se na diagnostiku školní zralosti, na diagnostiku výukových a výchovných obtíží dětí, kariérové poradenství, diagnostiku dětí nadaných. Současně nabízí spolupráci se školami a pedagogickými pracovníky při integraci žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a při tvorbě individuálních vzdělávacích plánů. Při práci s dětmi školního věku čerpá ze svých zkušeností školního a poradenského psychologa. Věnuje se také problematice krizové intervence a zvládání náročných životních situací (problematice rozvodu a porozvodové péče o děti, partnerských krizí, nemocí, smrti blízkého). Absolvovala pětiletý psychoterapeutický výcvik ve skupinové psychoterapii s psychodynamickým zaměřením, výcvik ve vedení dětských skupin, výcvik v telefonické krizové intervenci a výcvik v krizové intervenci pro oběti domácího násilí. Podílí se na vedení terapeutických, podpůrných skupin pro děti školního věku a lektoruje semináře pro učitele v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. |
Akreditace u MŠMT: |
Č.j. MSMT - 28501/2017-2-2017 Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu. |
Cena kurzu: |
2150,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál. |
Místo konání: | VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy - Podrobné informace |
Organizuje pobočka: | Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Anotace: | |
Cíle kurzu: |
Vzdělávací program je zaměřen na problematiku poruch chování, zabývá se definičním vymezením, klinickým obrazem této poruchy a možnostmi ovlivnění jednotlivých projevů. Dále se zaměřuje na hlavní výchovné a vzdělávací postupy, které ve významné míře přispívají ke kompenzaci dílčích oslabení vyplívajících z této poruchy a hrají zásadní roli v stabilizaci psychického stavu dítěte. |
Program: | Vymezení pojmu "specifické poruchy chování", vyjasnění terminologických pojmů (ADHD, ADD, ODD, hyperkinetická porucha a starších terminulogických pojmů LMD, MMD). Účastníci se seznámí s aktuálními terminologickými pojmy vztahujícími se k dané problematice. Budou seznámeni s kompetencemi jednotlivých odborníků, podílejících se na diagnostice „Specifických poruch chování“ (role Školských poradenských zařízení při diagnostice speciálních vzdělávacích potřeb a poskytování podpůrných opatření ve výukovém procesu v návaznosti na novelizaci ŠZ, role odborných lékařů v diagnostice a léčbě specifických poruch chování). Etiologie a klinický obraz specifických poruch chování.
Účastníci se seznámí s charakteristickými projevy dětí s touto poruchou v návaznosti na jednotlivá věková období. Prostor bude věnován konkrétním výchovným a výukovým postupům, který lze cíleně ovlivňovat: Postavení dítěte se specifickou poruchou chování v rodinném systému a ve škole. Účastníci se seznámí s problematikou „obtížné“ pozice dítěte s touto poruchou jak v rodinném systému, tak ve skupině vrstevníků. Seznámí se s funkčními a dysfunkčními výchovnými styly, které výrazně ovlivňují míru obtíží. Dále budou probrána konkrétní podpůrné opatření ve vzdělávání, která jsou nezbytná při individualizaci výuky dětí s touto poruchou. Význam spolupráce rodičů a ostatních odborníků při výchově a dalším vzděláváním dítěte/dospívajícího se specifickou poruchou chování. Zde se účastníci seznámí s problematikou „modifikace“ příznaků poruchy v období dospívání a dospělosti, seznámí se s doporučeními, která mohou pomoci rodině při výběru dalšího vzdělávání dospívajícího a při volbě budoucího povolání. Současně budou účastníci seznámeni s nabídkou poradenských služeb zabývajících se touto problematikou. |