registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - přihlásit se

Informace o kurzu
Název kurzu: Správní řízení v praxi škol a školských zařízení
Variabilní symbol: 1521035
Datum konání: 25.1.2022
Čas: 9:00 do 14:10
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Lektor: JUDr. Milan Cigánek, LL.M.
  • Od roku 2015 vykonává funkci právníka v Radě pro veřejný dohled nad auditem - zahraničně právní oddělení.
  • Působí jako lektor ve Svazu měst a obcí a v Institutu pro veřejnou správu Praha.
  • Je zkušebním komisařem MV ČR pro oblast přestupkového práva a veřejné správy.
  • V letech 2012 - 2015 vykonával funkci tajemníka kárné komise v Komoře auditorů ČR.
Akreditace u MV ČR: AK/PV-131/2021 AK/VE-81/2021
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2250,- Kč
Uvedená cena je bez DPH, bude navýšena o příslušnou DPH v souladu se zákonem.
Je-li účastníkem úředník dle § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vztahuje se na něj osvobození DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů, a konečná cena kurzu zůstává stejná – DPH ve výši 0%.
Ostatním účastníkům je cena kurzu navýšena o DPH ve výši 21%.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Místo konání: VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy - Podrobné informace
Organizuje pobočka: Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Cíle kurzu:

Cílem tohoto vzdělávacího programu je poskytnout cílové skupině aktuální informace související s aplikací správního řádu v podmínkách zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Posluchači by po absolvování kurzu měli mít přehled jednak o oblastech, v nichž je třeba vést správní řízení, ale zejména o postupech, které je nutné dodržet počínaje zahájením řízení až po formulování konkrétního rozhodnutí a uplatnění opravných prostředků.

 

Program:

1. Správní řád

Jednotlivé dále uvedené bloky vzdělávacího programu nejsou odděleny „neprostupnou zdí“, naopak platí, že se řada obdobných rozhodovacích či obecně správních procesů prolíná různými úrovněmi vzdělávání. V takových případech je vhodné na podobnosti i rozdíly posluchače upozornit a uvést danou problematiku v potřebném kontextu. Proto je dále uvedené členění zejména indikací, na jaké okruhy se přednášející v průběhu kurzu zaměří. Vzhledem k nemožnosti důsledně probrat každý jeden typ rozhodnutí, považujeme za potřebné položit důraz na vhodně zvolené případové studie, kde se posluchači seznámí na praktických příkladech s fungováním správního řízení v praxi. V podkladech ke kurzu dostanou posluchači kromě prezentace také tabulku sumarizující jednotlivé rozhodovací procesy na úrovni školského zákona, včetně potřebných doplňujících informací. Bude-li to potřebné s ohledem na termín konání kurzu, budou zmíněna rovněž aktuální pravidla související s pandemií covid-19.

Účastníci budou seznámeni s pojmem subsidiarity správního řádu a povinností použít základní zásady správního řízení i tam, kde školský zákon aplikaci správního řádu vylučuje (srov. § 183 odst. 1 ŠkolZ), zvláštní pozornost bude věnována relaci § 164 odst. 1 písm. a) a § 165 odst. 2 ŠkolZ ke správnímu řízení, možnosti tzv. méně formálního postupu a povinnosti aplikovat správní řád bez ohledu na typ zřizovatele školy nebo školského zařízení. Komentována budou pravidla doručování včetně souvisejících zvláštností (srov. 183 odst. 2 ŠkolZ), problematika zastupování zákonným zástupcem a řešení kolize jejich vůlí v konkrétní věci týkající se nezletilého dítěte nebo žáka, navrácení lhůty, odlišnosti řízení zahajovaných na návrh a z moci úřední, formální a materiální náležitosti rozhodnutí a pravidla pro uplatnění a vyřízení odvolání, autoremeduru nevyjímaje. 

2. Předškolní vzdělávání

Výklad bude zaměřen na povinnost předškolního vzdělávání a tzv. spádové školy, pravidla zápisu dítěte a nediskriminačního přístupu při rozhodování (ve vazbě na doporučení ombudsmana), možnosti individuálního vzdělávání (oznamovací režim) a jeho ukončení ředitelem školy, důsledky z toho plynoucí a fakultativní rozhodování o ukončení předškolního vzdělávání (vyjma dětí, u nichž je takové vzdělávání povinné). Opomenuta nezůstane ani možnost plnění povinnosti předškolního vzdělávání v tzv. přípravných třídách základních škol, eventuálně v přípravném stupni základní školy speciální. 

3, Základní vzdělávání

V této části budou posluchači seznámeni s právní regulací přijímání ke studiu a související problematikou spádových škol (návazně na předchozí výklad), instituty odkladu školní docházky a odkladu školní docházky v průběhu prvního pololetí, včetně vzájemných vazeb mezi  ustanoveními  § 37 odst. 1 a 3 ŠkolZ, zmíněna budou pravidla přestupu žáka na jinou základní školu a převedení do jiného vzdělávacího programu (na téže škole i na jinou školu). Posluchači budou rovněž upozornění na rozdíl mezi základním vzděláním a povinnou školní docházkou (její absolvování neznamená automaticky získání základního vzdělání; s tím je spojen institut rozhodování o povolení pokračovat v základním vzdělávání). Kompletně bude rozebrána právní povaha jednotlivých úkonů souvisejících s hodnocením žáka (stanovení náhradního termínu pro hodnocení, nařízení komisionálního přezkoušení, přezkoumání hodnocení v předmětech výchovného zaměření a výstupy z takového přezkoumání, konání opravné zkoušky).

4. Střední vzdělávání

Posluchači budou seznámeni s organizací přijímacího řízení i ukončování středního vzdělávání, a to zejména s ohledem na případy, kdy je na místě vydat správní rozhodnutí (přijetí/nepřijetí ke studiu, odvolání proti rozhodnutí o nepřijetí, žádost o přezkoumání průběhu a výsledku maturitní, resp. závěrečné zkoušky, výstupy z takového přezkoumání a jejich právní povaha). Kromě toho budou komentovány také instituty související s vlastním průběhem studia a hodnocením (změna oboru vzdělávání, změna střední školy, přerušení vzdělávání fakultativní a obligatorní, povolení opakování ročníku, uvolnění z vyučování, zanechání vzdělávání na základě sdělení nebo ze zákona při neomluvené neúčasti, náhradní termín hodnocení, přezkoumání hodnocení, konání opravné zkoušky).

5. Případové studie

Předpokládá se cca 5 případových studií, které by měly napomoci nejen bližšímu probrání řešené hmotněprávní problematiky, ale také osvojení znalosti a aplikace procesních pravidel. Z vhodných témat lze zmínit např. přijímání do spádové MŠ/ZŠ a související problémy (účelové změny trvalého bydliště etc.), povolování individuálního studijního plánu jako podpůrného opatření, odklad povinné školní docházky podle § 37 odst. 1 a 3 ŠkolZ, vyloučení a podmíněné vyloučení ze školy, nepřijetí ke studiu, vyřizování odvolání, přezkoumání průběhu a výsledků maturitní zkoušky. Tam, kde je to relevantní, bude důraz položen také na právní povahu doporučení vydávaných školským poradenským zařízením, případně jiných vyjádření majících povahu podkladů pro rozhodování (např. vyjádření lékaře apod.). Případové studie budou voleny tak, aby se jednalo o vhodný mix postupů z moci úřední a na žádost. Nelze vyloučit jejich obměnu v čase s ohledem na dotazy posluchačů a jimi zmiňované aplikační problémy. 

6. Dotazy, diskuze

  • Průběžně během přednášky

Na seminář přihlašujeme
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím
1) 1)
2) 2)

           Jsem vedoucím úředníkem
           Jsem vedoucím úřadu
           Nejsem vedoucím


Informace o organizaci
Pokud jste registrován jako stálý zákazník, vyplňte přihlašovací údaje v pravém sloupci webu.
1)
1) 1) 1)
1) 1)
Informace o platbě
Z účtu číslo: / uhradíme částku Kč ve prospěch konta pořadatele - Komerční banka a.s. 107-9276630207/0100, var.symbol 1521035 před datem konání akce. Daňový doklad obdržíte u prezence. Účastník kurzu akreditovaného Ministerstvem vnitra ČR, který není úředníkem, dle § 2 odst. 4, 5, 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nemá zákonný nárok na osvobození od DPH a cena kurzu se zvyšuje o DPH 21%.
1)
Poznámka od Vás
Legenda:
1) povinné údaje
2) uvedené údaje jsou nutné pro vydání certifikátu
Smluvní podmínky

1. Přihláška a uzávěrka

  • Vyplněnou závaznou přihlášku zašlete elektronicky nebo poštou do termínu uzávěrky přihlášek. Termín uzávěrky přihlášek je 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není v nabídce uvedeno jinak. Po termínu uzávěrky konzultujte přihlášení telefonicky.
  • Přihlášky jsou vyřizovány v došlém pořadí. V případě překročení kapacity zařadíme další přihlášené do náhradního termínu.

2. Úhrada

  • Objednavatel akceptuje výši smluvní ceny, která je stanovena podle zákona č. 526/1990 Sb. O cenách dohodou. Uvedená cena je konečná. Cena neakreditovaného kurzu je včetně daně z přidané hodnoty. Cena akreditovaného kurzu je osvobozena od daně z přidané hodnoty (podrobnosti viz. následující ustanovení č. 4 a 5). Cena on-line kurzu neobsahuje náklady na občerstvení (občerstvení na on-line kurzu není poskytováno).
  • Objednavatel se zavazuje uhradit smluvní cenu na účet pořadatele před konáním akce nebo v hotovosti při prezenci. Daňový doklad obdrží účastník u prezence v den konání semináře. Platbu objednavatel poukáže na účet pořadatele pod variabilním symbolem, který je shodný s číslem semináře.

3. Daňový doklad

  • Daňový doklad bude vystaven v den přijetí platby na účet pořadatele, což je i datum uskutečnění zdanitelného plnění.

4. Režim DPH a akreditace

  • Od 1. 2. 2011 jsou akreditované kurzy u naší společnosti osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
  • Účastník kurzu akreditovaného Ministerstvem vnitra ČR, který není úředníkem, dle § 2 odst. 4, 5, 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nemá na osvobození od DPH zákonný nárok. Objednatelem na přihlášce uvedená informace o tom, zda je přihlášený úředníkem ve smyslu zákona č. 312/2002 Sb. či nikoliv, je pro pořadatele kurzu závazná. Zároveň si pořadatel kurzu vyhrazuje právo tuto účastníkem uvedenou informaci prověřit a případně uvést do souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., na základě této skutečnosti je pak automaticky upraven režim DPH a udělení osvědčení.

5. Osvědčení

  • Kritériem pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
  • Vzdělávací programy Ministerstva vnitra ČR jsou akreditovány pouze pro úředníky dle zákona č. 312/2002 Sb. ve znění pozdějších předpisů; účastník, který je úředníkem, vedoucím úředníkem nebo vedoucím úřadu dle uvedeného zákona, obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu. Účastník, který není úředníkem, obdrží osvědčení o absolvování vzdělávacího programu bez údaje o akreditaci.

6. Stornovací podmínky

  • Objednavatel je povinen uhradit storno poplatek ve výši 100 % z ceny kurzu, a to v případě, že se přihlášená osoba kurzu nezúčastní a její přihláška nebude stornována nejpozději 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není uvedeno v nabídce jinak.
  • Dle dohody lze místo přihlášeného pracovníka vyslat na akci náhradníka.

7. Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení

  • Pořadatel bude svěřené osobní údaje přihlášených chránit a nakládat s nimi tak, jak ukládá zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů v platném znění.
  • Objednavatel si je vědom toho, že společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. může užít jeho emailové adresy pro účely zasílání obchodních sdělení. Takové využití elektronických kontaktů může objednatel kdykoliv zdarma odmítnout a to prostřednictvím emailu pořadatele.
  • Společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s., jako správce osobních údajů, vydává v souladu s Nařízením EU č. 2016/679 („GDPR“) Zásady ochrany osobních údajů, které uplatňujeme při nakládání s osobními daty našich klientů, partnerů a dalších uživatelů (subjektů údajů). Seznamte se prosím s ochranou osobních údajů, zásadami a právy, které máte v souvislosti s GDPR zde.

​Akceptace smluvních podmínek a zásad je nutným krokem pro dokončení registrace přihlášky. 

Ano souhlasím se smluvními podmínkami.

Ano jsem seznámen/a se zásadami ochrany osobních údajů.


VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).