Název kurzu: |
Práce s dětmi s psychiatrickou diagnózou, výchovnými problémy - jak překonat vzdor (úvodní seminář) |
Variabilní symbol: |
1022001 |
Datum konání: |
8.2.2022
|
Čas: |
9:00 do 14:10
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Lektor: |
Mgr. Klára Moravcová
Psycholožka a rodinná terapeutka
Vystudovala psychologii na Masarykově univerzitě v Brně. Je absolventkou pětiletého sebezkušenostního psychoterapeutického výcviku SUR a čtyřletého výcviku v rodinné terapii. Je členem poradní komise pro rodinu Magistrátu města Pardubic a poradce /psycholog/ Bílého kruhu bezpečí. Má zkušenosti i v oblasti personálního managementu.
|
Akreditace u MPSV ČR: |
A2020/0071-SP/PC
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
1900,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
|
Místo konání: |
- Podrobné informace |
Organizuje pobočka: |
Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Přínos kurzu: |
-
On-line seminář – akreditované vzdělávání z pohodlí kanceláře nebo domova
-
účastníci před seminářem obdrží materiál ke kurzu v PDF formátu
TECHNICKÉ PARAMETRY
-
on -line seminář bude probíhat v prostředí Microsoft Teams; instrukce jsou v češtině
Účastníci
-
mohou použít 3 různá rozhraní - všechny jsou 100% funkční:
1. internetovou aplikaci funkční v internetových prohlížečích (Google Chrome, Microsoft Edge, Opera) - jako byste si prohlíželi internetové stránky
2. aplikaci ke stažení a instalaci v PC / notebooku
3. mobilní appku na stažení pro Android i iOS,
-
po přihlášení, 1-2 dny před seminářem mohou využít hodinový slot, kde si mohou vyzkoušet funkčnost připojení na své straně a pokud zjistí technický problém, náš administrátor jim poradí nebo doporučí, co si vyžádat od jejich IT specialistů, aby to při ostrém webináři fungovalo.
-
1-2 dny před seminářem obdrží unikátní kód - odkaz do týmu, ve kterém bude probíhat webinář.
-
na začátku semináře bude prostor pro ověření připojení a nácvik komunikace v rozsahu cca 5 - 10 minut
-
po absolvování celého semináře, obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu, a to poštou
POŽADAVKY AKREDITACE - je třeba zajistit, aby:
-
každý účastník byl přihlášen samostatně, pod svým celým jménem
-
se účastník zúčastnil celého programu
DOPORUČUJEME:
-
ověřit, zda mají účastníci zabudovaný mikrofon, případně připojit externí (lze využít např. sluchátka s mikrofonem k mobilnímu telefonu); možná je však komunikace i prostřednictvím chatu
ŽÁDÁME, abyste u on-line kurzů:
již v přihláškách uvedli přímé kontakty na účastníky – pro komunikaci před kurzem
|
Cíle kurzu: |
Absolvent tohoto vzdělávacího programu:
-
zná vývojová stádia dítěte a způsoby komunikace s dítětem v určitém vývojovém stádiu;
-
získá základní informace, aby se dokázal orientovat ve zprávě od psychiatra či psychologa;
-
během školení získá příležitost celou řadu kompetencí natrénovat během cvičení;
-
získá základní znalosti o budování vztahu s dítětem s ohledem na "diagnózu";
-
důvěra, kontakt, sdělování účelu práce;
-
získá informace o tom, jak důležité jsou důslednost a pevnost, struktura, pravidla a hranice;
-
získá příležitost trénovat vhodné otázky;
-
seznámí se způsoby, jak doporučit odbornou pomoc a spolupráci s odborníky.
|
Program: |
1. Úvod
-
Představení lektora a účastníků, vyjasnění obsahu a cílů programu.
2. Jaké dítě k nám přichází? Orientace v situaci dítěte
-
Vývojová stádia dítěte a komunikace s dítětem v určitém vývojovém stádiu.
3. Dosavadní řešení potíží a psychiatrická diagnóza
-
klasifikace
-
etiologie a nejčastější diagnózy
-
psychologické a psychiatrické zprávy
-
problematické chování dítěte jako symptom
4. Rodina dítěte
-
funkčnost
-
role
-
vztahy
-
komunikace
-
ochota a schopnost rodiny spolupracovat se sociálním pracovníkem atd.
5. Práce (komunikace) s dítětem s psychiatrickou diagnózou. Budování vztahu s dítěte.
-
Budování vztahu s dítětem s ohledem na "diagnózu" - důvěra, kontakt, sdělování účelu práce, ne/dobrovolnost spolupráce, nehodnocení dítěte, atd. Vhodné formulace.
6. Důslednost a pevnost, struktura, pravidla a hranice
-
Jasná, autentická, přímá a srozumitelná komunikace (ZV).
-
Cvičení: formulace ZV v konkrétní situaci dítěte.
-
Umění se zeptat - vhodné otázky (cvičení: tvorba otázek).
7. Ukázky konkrétních metod práce
-
Úkoly a cíle, dohody, pozitivní zpevňování, orientace na zdroje, důsledky chování, vlastní návrhy, grafy, škály, externalizace, mapa rodiny, pravidla, kontrola, represe atd.
8. Doporučení odborné pomoci a spolupráce s odborníky. Závěr.
-
Doporučení odborné pomoci a spolupráce s odborníky.
-
Závěr, diskuse, odpovědi na dotazy.
|