Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - přihlásit se
Informace o kurzu
Název kurzu: |
Úvod do základních postupů kvalitní analýzy a tvorby individuálního plánu dítěte |
Variabilní symbol: |
1022057 |
Datum konání: |
3.11.2022
|
Čas: |
8:30 do 13:30
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
|
Lektor: |
Mgr. Markéta Klečková
-
lektorka, sociální pracovnice, psychoterapeutka, psycholožka, mediátorka
-
více než 15letá praxe v sociálních službách (sociálně vyloučené lokality, rodiny s dětmi, lidé s duševním onemocněním apod.), metodické vedení týmů - zavádění standardů kvality sociálních služeb, pracovala též v manželské a rodinné poradně
-
zaměřuje se též na koordinovanou spolupráci s jednotlivci, rodinami a odborníky – organizuje a facilituje případové, interaktivní a rodinné konference
-
ve své praxi vychází především ze systemického přístupu, přístupu zaměřeného na řešení
|
Lektor 2: |
Lenka Šimková
-
Lektorka a konzultantka, jako sociální pracovnice působila více jak 20 let v oblasti sociálních služeb a také pracovala v manželské poradně či na krizovém telefonu. Více jak 7 let působila též jako konzultantka pro klienty Národní linky pro odvykání.
-
Teoreticky vychází ze systemického přístupu, školí pomáhající profesionály v krátkodobých i dlouhodobých vzdělávacích programech, rozvíjí mentoring pro sociální pracovníky.
-
Ráda lektoruje interaktivní programy, její odborné příspěvky je možné najít např. na webových stránkách časopisu Sociální práce.
-
Motto: " Bez vlastní práce s klienty se lektor neobejde."
|
Akreditace u MPSV ČR: |
A2019/1432-SP/PC/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
|
Cena kurzu: |
2150,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
|
Místo konání: |
VCVS ČR, o.p.s. Mezírka - Podrobné informace |
Organizuje pobočka: |
Brno - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR |
Cíle kurzu: |
Absolvent kurzu má základní povědomí o tom, jak v rámci vyhodnocování situace dítěte samostatně zpracovat analýzu nenaplněných potřeb dítěte a rodičovských kompetencí, určit ochranné a rizikové faktory v situaci dítěte a na základě těchto znalostí a dovedností pak spolu s dítětem a jeho rodinou vytvořit individuální plán ochrany dítěte. Absolvent kurzu má rovněž základní přehled o tom, jakým způsobem v rámci IPOD pracovat s formulováním stanovených cílů.
|
Program: |
1. Úvod
-
Představení lektorů, účastníků, očekávání od kurzu, pravidla kurzu.
-
Představení modelové kazuistiky z práce OSPOD, část zpracovaná k vyhodnocení situace dítěte a jeho rodiny.
2. Proces vyhodnocování a analýza
-
Proces vyhodnocování situace dítěte a jeho rodiny, shrnutí jednotlivých fází vyhodnocování.
-
Teoretické informace k analýze, rozdíl mezi popisem jednotlivých oblastí a analýzou.
-
Práce s formulacemi.
3. Práce s analýzou - kazuistiky
-
Praktikování - analýza předložené kazuistiky, práce s rizikovými a ochrannými faktory a rodičovskými kompetencemi.
4. Principy IPOD, praktické postupy
-
IPOD - teoretické informace k individuálnímu plánování, prioritizace, praktické ukázky příkladů, užitečné postupy formulování cílů.
5. IPOD k modelové kazuistice
-
Praktická cvičení - vytvoření individuálního plánu ochrany dítěte k modelové kazuistice - práce ve skupinách
6. Závěr
-
Závěr kurzu - shrnutí probrané látky.
|