registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - přihlásit se

Informace o kurzu
Název kurzu: Klient, jeho práva a práce s riziky
Variabilní symbol: 5124131
Datum konání: 17.1.2025
Čas: 8:30 do 15:10
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Lektor: Bc. Petr Novotný, DiS.
  • Vystudoval Masarykovu univerzitu, Pedagogická fakulta, katedra Sociální pedagogiky.
  • Získal profesní kvalifikaci LEKTOR DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ na Mendelově univerzitě v Brně.
  • Od roku 2022 působí na pozici metodika pro práci na revizi a aktualizaci standardů kvality v ParaCentru, Fenix z.s.
  • Od roku 2019 v CSS p. o. Brno - sociální pracovník, metodik 23 městských registrovaných sociálních služeb, jejichž zřizovatelem je PO Magistrátu města Brna.
  • Externí konzultant v oblasti kvality sociálních služeb v Diecézní charitě Brno, terénní služba Sv. Františka
Akreditace u MPSV ČR - Kombinovaná: A2024/0123-SP/VP
Kritérium pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
Cena kurzu: 2500,- Kč
Akreditované kurzy u naší společnosti jsou osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Místo konání: VCVS ČR o.p.s. - Střední Čechy - Podrobné informace
Organizuje pobočka: Střední Čechy - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Program v přehledné formě informuje účastníky o oblasti základních lidských práv a pomocí názorných příkladů uvádí kontrast uplatnění těchto práv v případech, kdy se osoba v nepříznivé sociální situaci stane klientem registrované sociální služby. Účastníci programu získají základní přehled o situacích porušení práv, které je nutné preventivně ošetřit v metodice poskytovatele; například právo klienta na soukromý život, právo na přiměřené riziko, právo vyjádřit svůj názor nebo právo na svobodný pohyb atp. Zároveň budou objasněny některé principy ochrany klienta před předsudky a negativním hodnocením v důsledku poskytované sociální služby a výjimečné případy prolomení mlčenlivosti. Cílem vzdělávacího programu je seznámení účastníků s oblastí ochrany práv klientů v sociálních službách a možnostmi ošetření konkrétních situací, které mohou při poskytování služby nastat. Účastníci si také doplní své kompetence pro správné nastavení práce s rizikem porušení práv klientů.
 
Druh: základní
 
Obsah na osvědčení: základní lidská práva, ochrana před předsudky, zabránění porušování práv klientů, střety zájmů, oznamovací povinnost, mlčenlivost 
 
Cíle kurzu:
Absolvent programu získá základní vědomosti v oblasti uplatnění lidských práv, která mohou být u klienta dotčena vlivem poskytované sociální služby. Bude umět s klientem nastavit vhodný a plně respektující způsob spolupráce tak, aby nedošlo k jejich porušení. Dále si účastník rozvine své kompetence v oblasti tvorby nebo revize pravidel pro ochranu klientů před předsudky a negativním hodnocením (vlivem poskytované služby). Program také pomůže upevnit kvalifikaci pracovníka v oblasti tvorby a zpracování vlastních pravidel poskytované služby zabývajících se preventivními opatřeními, která budou riziku porušení práv klienta předcházet.
Program:

1. Úvod a zahájení kurzu

  • Prezence účastníků, úvodní slovo a představení lektora, seznámení se strukturou kurzu, tématy a časovou dotací. Představení jednotlivých účastníků, zmapování jejich očekávání od vzdělávacího programu, náměty pro konkrétní témata související s navrženou strukturou.

2. Základní lidská práva v podmínkách poskytování sociální služby

  • Seznámení s legislativním ukotvením základních lidských práv v EU a v ČR. Etický kodex sociální práce, vnitřní etická pravidla poskytovatele. Zákon o sociálních službách č.108/2006 Sb, §2 základní zásady, §88 povinnosti poskytovatele. Oblast ochrany práv klienta tak, jak je zapracována v jednotlivých kritériích přílohy č. 2 vyhlášky č. 505/2006 Sb.

3. Ochrana před předsudky a negativním hodnocením

  • Jak chránit klienta před předsudky přirozeného sociálního prostředí i široké veřejnosti v důsledku poskytování služby. Jaká jsou praktická opatření, aby pracovníci tyto situace správně ošetřili. Co může služba udělat sama v rámci práce se svými zaměstnanci, aby nedocházelo k předsudkům vůči klientům i uvnitř, od pracovníků poskytovatele. Rozbor konkrétních příkladů, rozbor k čemu došlo, jaké právo bylo či mohlo být porušeno, jak situaci vyřešit bez porušení práv.

4. Jak pracovat, aby nedocházelo k porušení práv klientů

  • Rizikové situace v průběhu poskytování služby, kdy je nutné ošetřit některá dotčená práva. Jakým způsobem pracovat se situacemi, kdy by mohlo k porušení práv klienta vlivem poskytování služby dojít, jejich popis srozumitelný všem pracovníkům. Návrh preventivních opatření. Ošetření situace klienta v případě, že už došlo k porušení jeho práv. Sankční systém poskytovatele pro případ, že k porušení práv došlo jednáním či nečinností konkrétního pracovníka sociální služby. Rozbor cvičných kazuistik klientů (na konkrétních příkladech), k čemu došlo, jaké právo bylo či mohlo být porušeno, jak situaci vyřešit bez porušení práv.

5. Střety zájmů a (ne)přijímání darů

  • Výklad a možné podoby definice střetu zájmů. Jejich struktura, princip ošetření takové situace, možné důsledky a příčiny vzniku. Případy, kdy mohou jít oprávněné nároky poskytovatele i klienta proti sobě. Příklad zpracování střetů zájmů. Problematika přijímání darů, jak ošetřit v případě hmotných či finančních podob daru. Co lze považovat za společenskou konvenci v rámci slušného chování, a co už je pokus o úplatu pro získání výhody.

6. Oznamovací povinnost, mlčenlivost a možnosti jejího prolomení

  • Jak nakládat s právem klienta na zachování mlčenlivost v případě povinnosti oznámení přípravy nebo páchání trestného činu nebo skutečnosti, že trestný čin byl spáchán, dle §367 a § 368 trestního zákoníku. Povinnost mlčenlivosti v rámci poskytované sociální služby a její prolomení v případě souhlasu klienta, na pokyn soudu či v rámci spolupráce s SPOD.

7. Rekapitulace, zpětná vazba, závěr

  • Zhodnocení výsledků, výstupy, společné znaky, případné chyby. Shrnutí získaných poznatků ze vzdělávacího programu, prostor pro připomínky, zpětná vazba účastníků k zpracovávaným oblastem pomocí dotazníku. Závěrečné zhodnocení obsahu programu a slovo lektora.

Na seminář přihlašujeme
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)
1) 1)
2) 2)


Informace o organizaci
Pokud jste registrován jako stálý zákazník, vyplňte přihlašovací údaje v pravém sloupci webu.
1)
1) 1) 1)
1) 1)
Informace o platbě
Z účtu číslo: / uhradíme částku Kč ve prospěch konta pořadatele - Komerční banka a.s. 107-9276630207/0100, var.symbol 5124131 před datem konání akce. Daňový doklad obdržíte u prezence.
1)
Poznámka od Vás
Legenda:
1) povinné údaje
2) uvedené údaje jsou nutné pro vydání certifikátu
Smluvní podmínky

1. Přihláška a uzávěrka

  • Vyplněnou závaznou přihlášku zašlete elektronicky nebo poštou do termínu uzávěrky přihlášek. Termín uzávěrky přihlášek je 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není v nabídce uvedeno jinak. Po termínu uzávěrky konzultujte přihlášení telefonicky.
  • Přihlášky jsou vyřizovány v došlém pořadí. V případě překročení kapacity zařadíme další přihlášené do náhradního termínu.

2. Úhrada

  • Objednavatel akceptuje výši smluvní ceny, která je stanovena podle zákona č. 526/1990 Sb. O cenách dohodou. Uvedená cena je konečná. Cena neakreditovaného kurzu je včetně daně z přidané hodnoty. Cena akreditovaného kurzu je osvobozena od daně z přidané hodnoty (podrobnosti viz. následující ustanovení č. 4 a 5). Cena on-line kurzu neobsahuje náklady na občerstvení (občerstvení na on-line kurzu není poskytováno).
  • Objednavatel se zavazuje uhradit smluvní cenu na účet pořadatele před konáním akce nebo v hotovosti při prezenci. Daňový doklad obdrží účastník u prezence v den konání semináře. Platbu objednavatel poukáže na účet pořadatele pod variabilním symbolem, který je shodný s číslem semináře.

3. Daňový doklad

  • Daňový doklad bude vystaven v den přijetí platby na účet pořadatele, což je i datum uskutečnění zdanitelného plnění.

4. Režim DPH a akreditace

  • Od 1. 2. 2011 jsou akreditované kurzy u naší společnosti osvobozeny od DPH podle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění pozdějších předpisů.
  • Účastník kurzu akreditovaného Ministerstvem vnitra ČR, který není úředníkem, dle § 2 odst. 4, 5, 7 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, nemá na osvobození od DPH zákonný nárok. Objednatelem na přihlášce uvedená informace o tom, zda je přihlášený úředníkem ve smyslu zákona č. 312/2002 Sb. či nikoliv, je pro pořadatele kurzu závazná. Zároveň si pořadatel kurzu vyhrazuje právo tuto účastníkem uvedenou informaci prověřit a případně uvést do souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., na základě této skutečnosti je pak automaticky upraven režim DPH a udělení osvědčení.

5. Osvědčení

  • Kritériem pro udělení osvědčení účastníkovi je absolvování kurzu v celém rozsahu.
  • Vzdělávací programy Ministerstva vnitra ČR jsou akreditovány pouze pro úředníky dle zákona č. 312/2002 Sb. ve znění pozdějších předpisů; účastník, který je úředníkem, vedoucím úředníkem nebo vedoucím úřadu dle uvedeného zákona, obdrží osvědčení o absolvování akreditovaného vzdělávacího programu. Účastník, který není úředníkem, obdrží osvědčení o absolvování vzdělávacího programu bez údaje o akreditaci.

6. Stornovací podmínky

  • Objednavatel je povinen uhradit storno poplatek ve výši 100 % z ceny kurzu, a to v případě, že se přihlášená osoba kurzu nezúčastní a její přihláška nebude stornována nejpozději 3 pracovní dny před konáním akce, pokud není uvedeno v nabídce jinak.
  • Dle dohody lze místo přihlášeného pracovníka vyslat na akci náhradníka.

7. Ochrana osobních údajů a zasílání obchodních sdělení

  • Pořadatel bude svěřené osobní údaje přihlášených chránit a nakládat s nimi tak, jak ukládá zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů v platném znění.
  • Objednavatel si je vědom toho, že společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. může užít jeho e-mailové adresy pro účely zasílání obchodních sdělení. Takové využití elektronických kontaktů může objednatel kdykoliv zdarma odmítnout a to prostřednictvím e-mailu pořadatele.
  • Společnost Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s., jako správce osobních údajů, vydává v souladu s Nařízením EU č. 2016/679 („GDPR“) Zásady ochrany osobních údajů, které uplatňujeme při nakládání s osobními daty našich klientů, partnerů a dalších uživatelů (subjektů údajů). Seznamte se prosím s ochranou osobních údajů, zásadami a právy, které máte v souvislosti s GDPR zde.

​Akceptace smluvních podmínek a zásad je nutným krokem pro dokončení registrace přihlášky. 

Ano souhlasím se smluvními podmínkami.

Ano jsem seznámen/a se zásadami ochrany osobních údajů.

Ano Souhlasím s použitím e-mailové adresy, uvedené v části Informace o organizaci, pro účely zasílání obchodních sdělení.


VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).