registrovat se  


Kurzy a školení - nabídka kurzů a školení - detail kurzu

Dvoudenní seminář pro interní auditory k problematice GDPR

určeno pro interní auditory PS B BI; druhý den do 13 hod.

Variabilní symbol: 0317 034
Datum konání: 13.12.2017 - 14.12.2017
Čas: 10:00 do 13:00
Prezence začíná 30 minut před začátkem kurzu.
Místo konání: Městský úřad Černošice
Podskalská 1290 / 19, 120 00 Praha 2 – Nové Město - Podrobné informace
Lektor: Mgr. Jiří Jarema, MBA

Vedoucí oddělení informačních služeb Magistrátu města Karviné, působí v Komisi informatiky Svazu měst a obcí ČR.

Akreditace: Neakreditováno
Cena kurzu: 2045,- Kč
Uvedená cena je včetně DPH.
V ceně prezenčního kurzu je zahrnuto občerstvení a školicí materiál.
Organizuje pobočka: Praha - ústředí - Podrobnosti o pobočce VCVS ČR
Anotace:
Cíle kurzu:

Umožnit účastníkům připravit se na praktické kroky v souvislosti s blížící se účinností Nařízení EU č. 2016/679 k problematice GDPR na úřadech

Program:

Rámcový obsah „teoretické“ části semináře:

Úvodní představení účastníků, jejich předpokládaná role v problematice GDPR na městském úřadu a co očekávají od semináře

Představení lektora a programu semináře

Vymezení ochrany osobních údajů v informační a kybernetické bezpečnosti

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (Nařízení EU č. 2016/679) a související předpisy, zejména porovnání povinností dle zákona 101/2000 Sb. a Nařízení GDPR;

Základní přehled norem ISO 27k ve vztahu k řízení bezpečnosti informačních systémů veřejné správy

Jak se připravit na GDPR procesně a technicky

  • Jak postupovat při analýze současného stavu správy, zpracování, nakládání s osobními údaji
  • Analýza rizik jako nástroj informační bezpečnosti:
    • Úvod do problematiky provádění analýzy rizik, vysvětlení její podstaty a jejího postavení v systému řízení informační bezpečnosti.
    • Vysvětlení základních pojmů „aktivum, hodnota aktiva, hrozba, zranitelnost, riziko, protiopatření“ a jejich vzájemných vazeb.
    • Přehled základních technik pro provádění analýzy rizik (metoda kvantitativní a kvalitativní) a způsobu získávání vstupních informací.
  • Přehled základních bezpečnostních rizik (hrozby, zranitelnosti a protiopatření)
    • Základní přehled bezpečnostních rizik od banálních až po sofistikované hrozby a z nich plynoucí rizika
    • Dopady jednotlivých rizik na aktiva z hlediska jednotlivých atributů bezpečnosti (důvěrnost, dostupnost, integrita) a popis základních protiopatření s komentářem k jejich účinnosti.
    • Zranitelnost mobilních zařízení a aktuální bezpečnostní hrozby.
  • Bezpečnostní politika úřadu
    • Návrh základní struktury dokumentů bezpečnostní politiky úřadu, reflektující informace získané z předcházejících modulů, v souladu koncepcí ISMS dle normy ISO 27k ve vztahu k řízení bezpečnosti informačních systémů veřejné správy
    • Jednotlivé oblasti bezpečnostní politiky a „best practises“ při její tvorbě.
    • Nová vnitřní směrnice organizace v návaznosti na účinnost GDPR.
    • Organizační opatření: praktická účinnost a vymahatelnost.
  • Shrnutí a dotazy

Rámcový obsah praktické části semináře - workshopu:

  • Informace z měst o způsobu zavedení GDPR na úřadě (vlastními silami, externě) včetně úlohy IA
  • Informace o současném stavu prací -  praktická ukázky výstupů, formuláře …
  • Informace u Tábora, jak pokračuje pilotní projekt MV ČR analýzy rizik v jejich městě
  • Přehled dostupných metodik, stanovisek MV ČR, ÚOOÚ, MŠMT, MZ 
  • S využitím popisu procesů na jednotlivých odborech MěÚ navrhujeme kolektivně zpracovat (a dle doporučení z národní konference v Brně sumarizovat) vzorové analýzy rizik pro procesy:
    •  ve státní správě řešené v:
  • Registrech, v centrálních SW ministerstev
  • našich SW (Vita, Gordic, Vema, atd.) + SSL
  • v listinné podobě (matrika) + SSL
  • Útvar krizového řízení
  • odbor sociálních věcí: nezletilí, narkomani – citlivé údaje
    • v samosprávě:
  • naše SW (v Říčanech TAS)
  • operativní evidence typu excel vedené pomocně zaměstnanci (excel tabulka v uzavírání řádných smluv ke smlouvám budoucím, smlouvy k budoucí kanalizaci s přípojkám)
  • listinné podklady (právní odbor příruční vlastní kartotéka rozpracovaných případů - soudní spory, dohody o narovnání)
  • dopravní přestupky: radary – automatizované zpracování OÚ
  • správa bytového fondu
  • Městská policie: kamery, radary, pokutové bloky a jejich režim
  • Útvar krizového řízení
  • uzavírání smluv (nákup / prodej / nájem majetku se subjekty údajů)
    • společně využívané:
  • účetní SW
  • spisovka
  • personální a mzdová agenda
  • režim flash disků: jak zabránit úniku dat, logování do programů
  • smart city: hlášení závad, „Řídím Říčany“
  • zveřejňování fotek na webu města
  • GPS v autech
  • služební telefony

VCVS ČR, o.p.s. je jako vzdělávací instituce akreditována u Ministerstva vnitra ČR pod číslem AK/I-2/2012 je držitelem celé řady akreditovaných vzdělávacích programů u Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Aktuální seznam akreditovaných vzdělávacích programů naleznete v záložce O nás - akreditované programy

 

Číslo účtu společnosti Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR, o.p.s. je 107-9276630207/0100 (Komerční banka a.s.).